#wijvenweek Beauty booty killer queen

Bij de nieuwe job hoorde een nieuwe sjakosj, vond het wijf in mij. Niet dat ik zo’n sjakosjenmadam ben die elke reden aanwendt een nieuw exemplaar de kast in te kunnen smijten, maar in de mand vol kleurrijke tasjes, versleten exemplaren met nostalgische waarde en talloze hopeloze kapotte-rits-gevalletjes kon ik niets vinden die mij de nodige sérieux kon geven die on-ge-twij-feld bij deze job zou gaan horen. Ik kocht een braaf warmbruin rechttoe-rechtaan model dat bij iedere outfit past en waar net een A4 mapje in kon -dossiers nalezen op de trein voor die nodige sérieux, weetwel- en keek al uit naar de typische dit-is-mijn-sjakosj-inhoud foto die ik ongetwijfeld tijdens wijvenweek zou posten. Eerder hadden talloze blogsters mij jaloers gemaakt met hun gestructureerd geheel van notitieboekjes (ongekreukt!), make-uptasjes (van hippe merken en compleet gevuld!), iPhoneladers (nog maagdelijk wit!), koppijn-pilletjes (waarvan geen enkel al door het zilverpapier kwam piepen!), enzoverder waardoor ik eens diep moest zuchten bij hoe georganiseerd hun leven wel niet verliep – en daarbij horend hoe ongeorganiseerd het mijne. Voortaan zou ik òòk van alles voldoende bij hebben, en van niets te veel. Geen los kleingeld meer, geen verfrommelde kassaticketjes, geen kruimeltjes en losse balpenonderdelen meer. Altijd een nagelvijltje bij de hand.

Dat hield ik vier dagen vol. Ik vond mijn handtas eigenlijk toch maar saai, en eigenlijk veil ik sowieso mijn nagels amper tot nooit.

Story of my life: in het diepst van mijn gedachten draag ik iedere dag perfect vallende retrojurkjes met bijpassende hoge hakken, en kom ik niet buiten zonder roodgestifte lippen en zwoel-onschuldig be-eyelinerde bambi-ogen. Ben ik steeds alleen maar de elegantie zelve. Helaas: hoge hakken dienen niet om naar de trein te hollen, is mijn zalig figuur inmiddels toch ook al zo’n tien kilo geleden en lukt het zelden om om zes uur ‘s ochtends met vaste hand mijn gelaat te beschilderen. Ben ik het soort meisje dat overal tegen aan loopt en alles laat vallen en dan liefst ook nog rode kaken krijgt.

Op één of andere manier raken mijn jasjes meteen gekreukt, slaag ik er zelden in mijn nagels lang genoeg te laten drogen en zie ik in raamweerspiegelingen enkel een verwaaide coupe passeren. Oorbellen en nagellak: ik koop er in alle mogelijke kleuren om bij elke outfit perfect te kunnen matchen, maar in the end vergeet ik ze of speelt de kat ze kwijt op de cruciale momenten.

Ooit komt het wel goed, blijf ik dan denken.
En zal ik leren dat ik wel een nieuwe sjakosj, maar geen nieuwe identiteit kan kopen.

Eén reactie

  1. Pingback: #wijvenweek Beauty booty killer queen | Wijvenblogs

Geef een reactie

